Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY, ZÁRUČNÉ PODMIENKY A REKLAMÁCIE
I. Základné ustanovenia
- 1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané:
- Firma: OZEMA s.r.o.
- IČ: 55735266
- DIČ : 2122076968
- IČ DPH : SK2122076968
- so sídlom: Dolná Streda 1068
Kontaktné údaje:
- email : info@eliana.sk
- telefón : +421 949 097 911
- web : www.eliana.sk
- (ďalej len „predávajúci“)
Odberné miesto a miesto predajne :
Eliana.sk
Železničná 4345/23A
926 01 Sereď
2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetové adrese www.eliana.sk (ďalej je „internetový obchod“).
3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
4. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II. Informácie o tovare a cenách
1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovnou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
- prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo objednať. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámení o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho. / Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky predávajúcim na emailovú adresu kupujúceho.
6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na email predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
IV. Zákaznícky účet
1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
V. ZÁRUČNÉ PODMIENKY
- Spotrebiteľ (nepodnikateľ) má pri kúpe tovaru v e-shope krabice.eu nárok na 24-mesačnú záručnú dobu. Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, má pri kúpe tovaru v e-shope eliana.sk nárok len na 12-mesačnú záručnú dobu.
- Do záručnej doby sa nezapočítava doba od uplatnenia reklamácie tovaru do doby, kedy je kupujúci povinný prevziať tovar po záručnej oprave. Záruka sa nemôže vzťahovať na bežné opotrebenie tovaru. Záruka sa preto nevzťahuje na bežné poškodenie obalového materiálu v dôsledku používania tovaru. Na darčeky zaslané spolu s tovarom sa vyššie uvedené nevzťahuje a nie sú predmetom reklamácie.
VI. KONTROLA TOVARU PRI PRÍJME
- Kupujúci pri osobnom prevzatí od predávajúceho skontroluje prevzatý tovar, jeho úplnosť a neporušenosť obalu.
- Kupujúci pri prevzatí od dopravcu riadne a starostlivo skontroluje stav zásielky (najmä počet obalov, neporušenosť alebo poškodenie obalu) podľa dodacieho listu.
- Kupujúci v deň prevzatia skontroluje úplnosť tovaru, najmä skontroluje obsah a počet položiek, ktoré by mal obsahovať. Akékoľvek nezrovnalosti je potrebné oznámiť predávajúcemu pri osobnom prevzatí na mieste, pri prevzatí od dopravcu ich zaznamenať do odovzdávacieho protokolu dopravcu, inak môže kupujúci odmietnuť zásielku prevziať. Nezrovnalosti je vždy možné nahlásiť e-mailom na adresu info@eliana.sk alebo prostredníctvom kontaktného formulára. V prípade prevzatia od prepravcu odporúčame navyše priložiť fotodokumentáciu poškodenia a obalu. Týmito opatreniami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia. Dodatočná reklamácia nekompletnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva na reklamáciu veci, ale dáva e-shopu možnosť preukázať, že nedošlo k porušeniu kúpnej zmluvy.
- Porušenie ochrannej plomby, informačného štítku alebo sériového čísla vystavuje kupujúceho riziku zamietnutia reklamácie, pokiaľ k poškodeniu nedošlo počas bežného používania. Plomby a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou tovaru a nijako neobmedzujú právo zákazníka používať tovar a zaobchádzať s ním v plnom rozsahu jeho určeného použitia.
- Okrem toho sa záruka nevzťahuje na škody spôsobené (ak takáto činnosť nie je bežná a zároveň nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):
- mechanické poškodenie tovaru,
- používanie tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú teplote, prašnosti, vlhkosti, chemickému a mechanickému prostrediu priamo určenému predávajúcim alebo výrobcom,
- nesprávna inštalácia, manipulácia, prevádzka alebo zanedbanie tovaru,
- poškodenie spôsobené nadmerným zaťažením alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
- škody spôsobené prírodnými živlami alebo zásahom vyššej moci.
6. Tieto obmedzenia neplatia, ak vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, boli výslovne dohodnuté, vymenené alebo deklarované kupujúcim a eshopom box.eu, alebo ich možno očakávať vzhľadom na reklamu alebo obvyklé používanie tovaru.
VII. KONTROLA TOVARU PRI PRÍJME
- V prípade, že zistíte výrobnú vadu tovaru zakúpeného na eliana.sk alebo vadu spôsobenú bežným používaním, popíšte nám závadu a pošlite fotky, prípadne video na email info@eliana.sk a poskytnite svoje osobné údaje, ktoré sú potrebné na spracovanie reklamácie.
- Taktiež môžete využiť kontaktný formulár v sekcii KONTAKT a my Vás budeme kontaktovať e-mailom a poskytneme vám kompletné informácie o tom, ako postupovať, aby bola vaša pohľadávka vyriešená k vašej úplnej spokojnosti v čo najkratšom možnom čase.
VIII. Informácie o dopravách a platbách
Platobné podmienky
Platbu objednaného tovaru je možné uskutočniť :
- Online cez platobnú bránu ihneď po objednaní tovaru - ODPORÚČAME
- Dobierkou ( príplatok k poštovnému vo výške 1,9€ , nakoľko kuriérske spoločnosti nám tento príplatok taktiež účtujú)
- Prevodom na základe vystavenej faktúry predávajúcim ( doba dodania sa predĺži o 1-2 dni) - Iba po dohode po objednaní tovaru
Dodávka tovaru
Tovar zasielame len na území Slovenskej republiky. Objednávka bude spracovaná bez zbytočného odkladu. Tovar s označením „na objednávku“ bude zákazníkovi odoslaný najneskôr do 30 dní . Zákazník súhlasí s predĺžením dodacej lehoty v prípade, ak si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú. Dodávka tovaru sa vykonáva spôsobom uvedeným v objednávke, prípadne podľa dohody. Predávajúci balné neúčtuje, účtuje len prepravné náklady. Ak je zásielka odoslaná predávajúcim prostredníctvom kuriérnej služby - kuriér DPD alebo Paketa, zákazník platí prepravné náklady v závislosti od ceny objednaného tovaru nasledovne. Cena poštovného je:
- objednávka tovaru kuriérom DPD = 4,99€ s DPH
- objednávka tovaru cez spoločnosť Paketa na odberné miesto = 3,99€ s DPH
- objednávka tovaru - ťažký nábytok a nadrozmerné balíky = 8,99€ s DPH / 1 ks balíka
- osobný odber po telefonickej dohode, prípadne dovoz v okolí po dohode
Uvádzané ceny sú platné v rámci Slovenskej republiky. Zákazník je povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť tovaru pri jeho preberaní a prípadné nedostatky uviesť do preberacích dokumentov a nechať potvrdiť odovzdávajúcou osobou. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, zákazník neprevezme zásielku a ihneď kontaktuje predávajúceho. Akékoľvek neskoršie reklamácie ohľadom fyzického poškodenia tovaru alebo kompletnosti dodávky nie je možné akceptovať. Miesto odberu je stanovené na základe objednávky zákazníka. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto. Súčasťou dodávky nie je inštalácia objednaného tovaru. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad a v prípade potreby návod na používanie výrobku.
Pri osobnom odbere - po telefonickom potvrdení naskladnenia tovaru, bude tovar pre zákazníka rezervovaný po dobu 7 pracovných dní. Počas tejto lehoty si môže zákazník tovar osobne prebrať v sídle spoločnosti iba po telefonickej dohode. Ak si zákazník v tejto lehote tovar nevyzdvihne, bude tovar uvoľnený z rezervácie a znova zaredený do predaja.
Predávajúci nenesie zodpovednosť:
- za oneskorené dodanie objednaného tovaru zavinené kuriérskou spoločnosťou,
- za poškodenie zásielky kuriérskou spoločnosťou.
IX. Vrátenie tovaru
Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní od obdržania tovaru
v zmysle § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov o a zmene a doplnení niektorých zákonov
Ak máte podľa zákona nárok na vrátenie / výmenu tovaru, prosím stiahnite si a vyplňte tento formulár a pokračujte podľa pokynov na formulári :
Na stiahnutie : TU - Formulár na vrátenie tovaru.
IIX. Alternatívne riešenia sporov:
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim OZEMA s.r.o. je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov (SOI Prievozská 1325/32, 821 05 Bratislava - Ružinov, www.soi.sk) vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre
riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.